Виправлення помилок в даті податкової накладної

Виправлення помилок в даті податкової накладної

ДФСУ у новому листі від 26.10.2017 р. № 2388/6/99-99-15-03-02-15/ІПК розповіла, як виправити помилку в даті зареєстрованої податкової накладної.

Виправлення помилок в даті податкової накладної відбувається двома шляхами. 

Якщо податкова накладна ще не була зареєстрована в ЄРПН, то така дата змінюється постачальником самостійно, в тій самій податковій накладній. 

Статус незареєстрованої має і та податкова накладна, реєстрацію якої було зупинено (аж до самого відновлення такої реєстрації). Якщо ж податкова накладна вже була зареєстрована, для її виправлення слід буде складати розрахунок коригування. 

Тож, перш ніж починати виправляти помилку, встановіть статус податкової накладної – зареєстрована вона чи ні.  

Якщо податкова накладна була зареєстрована, а дата в ній неправильна, це проблема. Адже дата податкової накладної – це її обов’язковий реквізит (пп. «б» п. 201.1 Податкового кодексу України, далі ПКУ). 

Для продавця це теж проблема, тому що, статтею 120-1 ПКУ передбачено відповідальність не лише за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН, а й за допущення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної. 

Тож, якщо покупець подасть на такого продавця скаргу (у формі додатку Д8 до декларації з ПДВ), для нього передбачена позапланова податкова документальна перевірка і штраф: за наслідками самої перевірки – 170 грн, а ось якщо не виправити помилку, від 10 до 100%  суми ПДВ в такій податковій накладній.  

 Виправлення помилок у податкових накладних шляхом складання розрахунків коригування до них встановлене ст. 192 ПКУ. Але в цьому випадку слід враховувати, що у п. 21 Порядку №1307 зазначено, що виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера не допускається. Тобто одним розрахунком коригування не обійтися. 

Помилка у даті складання податкової накладної виправляється «комплектом»: 

  • розрахунком коригування до податкової накладної, в якому усі числові показники зазначаються зі знаком “-“. Таким чином відбувається скасування помилкової податкової накладної. Такий розрахунок коригування складається на дату виявлення факту зазначення неправильної дати в податковій накладній;
  • новою податковою накладною за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання “першої події” за такою операцією. Таким чином складається податкова накладна з правильними даними, датою виникнення податкового зобов’язання.

 Складені для виправлення помилки розрахунок коригування та податкова накладна обов’язково реєструються в ЄРПН. 

При цьому, якщо покупець є платником ПДВ, такий розрахунок коригування має зареєструвати саме покупець. Інакше такий розрахунок коригування реєструє сам постачальник. 

Для обох цих документів працює загальне правило – спеціальних строків реєстрації в ЄРПН для них не встановлено, отже строки реєстрації для них загальні. 

Нагадаємо, що з 01.01.2017 року реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

  • для ПН/РК, складених з 1 по 15 к.д. (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
  •  для ПН/РК, складених з 16 по останній к.д. (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Якщо ці строки будуть порушені, до винної особи застосовуватиметься штраф, передбачений ст. 120-1 ПКУ, від 10 до 50% суми ПДВ в такій податковій накладній (залежно від того, який строк затримки у реєстрації). Тож чим раніше буде виявлено помилкову дату, тим менше буде штраф за її несвоєчасну реєстрацію. 

Застосовується такий штраф за наслідками камеральної перевірки. Такі камеральні перевірки проводяться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ (тобто 1095 к. д. з граничного дня для реєстрації в ЄРПН відповідних ПН або РК). 

Тож, якщо помилка буде знайдена після закінчення граничних строків реєстрації податкової накладної, хоч вона і буде виправлена, на жаль, постачальнику все рівно загрожуватиме штраф (вже за порушення строків реєстрації нової податкової накладної). А його розмір залежатиме від суми ПДВ в такій податковій накладній і кількості днів прострочення реєстрації. 

     Сектор організації роботи

     Державної податкової

     інспекції у м. Полтаві

матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Читайте нас у Telegram

Приєднатися
Поділитись новиною:

Схожі новини: